Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Starogard Gdański informuje, iż od dnia 1 sierpnia 2024 r., na terenie Gminy Miejskiej Starogard Gdański, zmieniły się zasady systemu gospodarowania odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne . Zmiany zasad dotyczą zwiększenia częstotliwości wywozu wybranych frakcji odpadów komunalnych.

Modyfikacja zasad systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Starogardzie Gdańskim dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych jest skutkiem zawarcia
z Przedsiębiorstwem Usług Komunalnych „STARKOM” Sp. z o.o., z dniem 1 sierpnia br., nowej umowy na odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Starogardu Gdańskiego.

Zgodnie z powyższą umową zwiększeniu uległa częstotliwość odbioru odpadów frakcji:

  • METALE I TWORZYWA SZTUCZNE – z 1 razu na 3 tygodnie do 1 razu na 2 tygodnie;

  • PAPIER – z 1 razu na 9 tygodni do 1 razu na 6 tygodni.

Z uwagi na zmiany, o których mowa wyżej, właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, tj. szkoły, przedszkola, żłobki, budynki użyteczności publicznej, biblioteki, urzędy, biura, sklepy, zakłady pracy, zakłady produkcyjne, usługowe itp. – są obowiązani do złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z datą powstania obowiązku opłaty od miesiąca sierpnia 2024 r.

W związku ze wzrostem liczby wywozów ww. frakcji odpadów zmianie ulega opłata. Przykładowo przy wyborze kompletu 5 pojemników o pojemności 120 l każdy opłata z 79 zł wzrośnie do 90 zł.

Nie zmieniają się natomiast zasady składania deklaracji. Należy pamiętać, że do deklaracji dla nieruchomości lub jej części, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, należy dołączyć oświadczenie o rodzaju prowadzonej działalności oraz podstawie obliczenia liczby i pojemności pojemników na odpady komunalne.

Jednocześnie informujemy, że trwa dystrybucja pakietów, zawierających deklarację wraz
z instrukcją jej wypełnienia. Po otrzymaniu korespondencji prosimy o niezwłoczne wypełnienie oraz złożenie deklaracji.

Nowe deklaracje należy złożyć do Prezydenta Miasta Starogard Gdański do dnia 10 września 2024 r.

Wszelką pomoc związaną z deklaracjami można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska, który znajduje się w budynku Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 1 przy ul. Zblewskiej 18
w Starogardzie Gdańskim. Deklaracje można składać również w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta przy ul. Gdańskiej 6 lub poprzez elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej „ePUAP”.